”Tampereen tytärkaupungiksi suunniteltu Hervanta kasvaa aikuiseksi! Aluevision teknosport-brändi kumpuaa alueellisista virkistys-, koulutus- sekä työpaikkatarjonnan mahdollisuuksista.”

 

Case Hervannan Pohjoisakseli

Vuonna 2030 kehittyvän Hervannan aluebrändi on kirkas Kaupunginosa profiloituu viihteellisen sportin ja teknologian, teknosportin, kehtona. Alueen oppilaitokset ja niiden osaaminen näkyvät katukuvassa ja ovat osana asukkaiden arkea. Alueellinen mobiilisovellus HER toimii teknillisen yliopiston testialustana ja asukkaiden apurina. Ne ohjaavat ihmisten kulutuskäyttäytymistä kestävään suuntaan ja avustavat yhteisöllisyyden rakentumista. Runsaat viheralueet tarjoavat edelleen erinomaiset mahdollisuudet ulkoiluun ja virkistäytymiseen. Niiden rinnalle sporttista brändiä terävöittämään kauppakeskuksen yhteyteen on rakennettu esimerkiksi urheiluvälinevalmistaja Karhun showroom ja testilaboratorio tiloineen sekä e-sport areena.

TYYPPI

Kumppanuuskaavoituskilpailu (kunniamaininta)

VUOSI

2017

LAAJUUS

162 700kem²

SIJAINTI

Tampere, Suomi

TILAAJA

Pohjola-Rakennus Häme Oy, Pirkan Opiskelija-asunnot Oy

YHTEISTYÖ

Ramboll (liikennesuunnittelu), HKP, Vizarch (visualisointi)

TYÖRYHMÄ

Olli Metso, Tiina Antinoja, Aleksi Rastas, Tuulikki Tanska, Hannes Teräsvuori, Ian Sacs, Petri Saarelainen, Mikko Suvisto, Pekka Leskelä

Tunniste
brändi, kaupunki, mixed-use, palvelumuotoilu