Vuonna 2030 kehittyvän Hervannan aluebrändi on kirkas Kaupunginosa profiloituu viihteellisen sportin ja teknologian, teknosportin, kehtona. Alueen oppilaitokset ja niiden osaaminen näkyvät katukuvassa ja ovat osana asukkaiden arkea. Alueellinen mobiilisovellus HER toimii teknillisen yliopiston testialustana ja asukkaiden apurina. Ne ohjaavat ihmisten kulutuskäyttäytymistä kestävään suuntaan ja avustavat yhteisöllisyyden rakentumista. Runsaat viheralueet tarjoavat edelleen erinomaiset mahdollisuudet ulkoiluun ja virkistäytymiseen. Niiden rinnalle sporttista brändiä terävöittämään kauppakeskuksen yhteyteen on rakennettu esimerkiksi urheiluvälinevalmistaja Karhun showroom ja testilaboratorio tiloineen sekä e-sport areena.
Kumppanuuskaavoituskilpailu (kunniamaininta)
2017
162 700kem²
Tampere, Suomi
Pohjola-Rakennus Häme Oy, Pirkan Opiskelija-asunnot Oy
Ramboll (liikennesuunnittelu), HKP, Vizarch (visualisointi)
Olli Metso, Tiina Antinoja, Aleksi Rastas, Tuulikki Tanska, Hannes Teräsvuori, Ian Sacs, Petri Saarelainen, Mikko Suvisto, Pekka Leskelä